Vi ønsker å styrke vår satsing og videreutvikle oss samt å samle alle innkjøpsavtalene under vår produktportefølje, og står derfor foran en spennende vekst- og utviklingsfase. Som innkjøpssjef får du en sentral rolle i å styrke bedriftens konkurransekraft og sikre tilgang til kritisk viktige innsatsfaktorer. Stillingen innehar et overordnet ansvar for de samlede innkjøpene med tilhørende avtaler i selskapene og det vil være avgjørende med et tett samarbeide med de ulike virksomhetene internt i H- Fasader, samtidig som du systematisk bygger oversikt og relasjoner til alternative leverandører, globalt og lokalt. Stillingen inngår i ledergruppen og rapporterer direkte til CEO.

Kan du matche følgende profil?
Liker du å bygge relasjoner, bidra i et sterkt team og ha en arbeidsdag med et bredt spekter av oppgaver? Tenker du strategisk og kan utfordre og identifisere alternative løsninger? Er du trygg og sterk i forhandlinger og samtidig samarbeidsorientert? Da kan jobben være rett for deg, og du være rett for denne jobben! 

 Dine viktigste ansvarsområder vil være: 

  • Sikre en konkurransedyktig leverandør-base med de beste kommersielle betingelsene i bransjen
  • Etablere innkjøpsbetingelser og formelle avtaler med alle de ledende leverandørene
  • Sikre god og kontinuerlig tilgang til kritisk viktige vareleveranser og innsatsfaktorer
  • Tett samarbeid og koordinering med alle selskaper og avdelinger 
  • Etablere, kvalitetssikre og følge opp nye og eksisterende leverandører 
  • Intern innkjøpstøtte i forbindelse med avrop på avtaler
  • Gjennom analyser og rapportering sikre godt beslutningsgrunnlag
  • Ta initiativ til å profesjonalisere og forhandle avtaler i lys av bærekraft 

Dine erfaringer og kompetanse 
Vi ser etter deg med mer enn fem års relevant erfaring innen innkjøp og logistikk, fortrinnsvis fra produksjonsvirksomhet eller byggebransje. Du har relevant høyere utdannelse på bachelor- eller masternivå. Det er en fordel med erfaring i bruk av Microsoft Business Central eller tilsvarende ERP system, og du er god i Excel. Du må ha fokus på drift og den kommersielle siden av virksomheten, samt ha erfaring og interesse for kost- optimalisering. Kjennskap til og interesse for bærekraft-prosjekter er et pluss, samtidig som du er god til å balansere langsiktige strategier og kortsiktig optimalisering. Videre vil vi vektlegge kunnskap og erfaring med kontrakter/avtaler og evnen til å identifisere forretningsmuligheter og utviklingsbehov. Gode norsk- og engelskkunnskaper er en forutsetning. Vi tror du trives med analyser og god struktur, samtidig som du har solid gjennomføringsevne.   

Vi tilbyr
H-Fasader AS tilbyr en viktig rolle i et selskap i vekst, med korte beslutningsveier og med gode muligheter for faglig- og karrieremessig utvikling. Hos oss praktiseres tillitbasert ledelse, med åpenhet og stor frihet under ansvar. Arbeidsmiljøet er svært godt, med trivelige, engasjerte og dyktige kolleger som brenner for jobben sin. Arbeidssted vil være i Ålesund( Slette)  eller Fredrikstad ( Sellebakk) avhengig av hvor du bor. Vi tilbyr konkurransedyktige  lønnsbetingelser og gode forsikringsordninger.  Virker dette som en spennende mulighet for deg? Ta gjerne kontakt med Senior recruitment advisor i Randstad Kathinka Bergerud på tlf 40021463 eller mail kathinka.bergerud@randstad.no For mer informasjon: https://www.randstad.no/ledige...